Täienduskoolitusasutuse nimetus: Pleasant English Huvikool (asutaja Muttik OÜ registrikood 14155284)Õppekava nimetus: Tööalase inglise keele A2-taseme kursuse õppekavaÕppekavarühm Keeleõpe
Õppekava koostamise alus Euroopa keeleõppe raamdokument https://www.hm.ee/sites/default/files/euroopa_keele6ppe_raamdokument.pdf
Õppe kogumaht ja õppe ülesehitus
Kogu kursuse maht on 200 akadeemilist tundi – 80 akadeemilist tundi auditoorset tööd (või Skype´is, Zoom´is) ja 120 akadeemilist tundi iseseisvat tööd.Sihtgrupp ja õppe alustamise tingimused. Sihtgrupp on inimesed, kes töötavad või soovivad töötada rahvusvahelistes firmades ning suhelda inglise keeles klientidega. Õppija eesmärk on omandada tööalase keelega seotud suulised ja kirjalikud oskused inglise keeles A2-tasemel. Tööalasel kursusel osalemise eelduseks on üldkeele oskus A1-tasemel. Vastavust sellele tasemele kontrollitakse õpetaja või koolituse korraldajaga peetava vestluse ja testi abil. Õppe alustamise tingimuseks on kursusele registreerumine ja avalduse täitmine või asituse kinnituskiri.
Eesmärk A2-taseme saavutamine tööalases inglise keeles.
Õppekeel eesti või vene keele baasil
Õpiväljundid
Kursuse läbimisel õppija õppija on omandanud baassõnavara, mida kinnistatakse dialoogides ja rollimängudes, ning põhiteadmised grammatikast.
Kuulamine: õppija saab aru selgelt ja aeglaselt hääldatud fraasidest ja sageli kasutavatest sõnadest, mis on vahetult seotud õppijale oluliste eluvaldkondadega (isiku- ja pereteave, sisseostude tegemine, kodukoht, töö, vaba aeg) ning tööalase valdkonnaga seotud sõnad, mis kasutakse kliendi teenindamisel.
Lugemine: õppija saab aru väga lühikestest lihtsatest tekstidest ja oskab leida eeldatavat spetsiifilist infot lihtsatest igapäevatekstidest (näiteks reklaamid, tööpakkumised, prospektid, menüüd, sõiduplaanid), samuti saab aru lühikestest lihtsatest isiklikest kirjadest, samuti nt kolleegide teadetest. Oskab leida enda jaoks tähtsat informatsiooni lihtsatest igapäevatekstidest, nt saab aru ajalehekuulutuste peamisest mõttest.
Rääkimine: õppija saab hakkama igapäevastes suhtlusolukordades, mis nõuavad otsest ja lihtsat infovahetust tuttavatel teemadel tööl, kodus ja reisides. Oskab küsida lihtsaid küsimusi ja neile vastata nt poes, postkontoris, pangas, kohvikus. Oskab kirjeldada oma perekonda, töökaaslasi ja teisi inimesi, oma lemmik töö ülesanne, igapäevatoiminguid, elutingimusi, praegust tööd. Oskab esitada kutset, teha ettepanekut, vabandada ning neile ka vastata.
Kirjutamine: õppija oskab täita enda kohta ankeeti või formulari isiklike andmetega, teha märkmeid ja koostada lihtsat kuulutust, sõnumit, müügikuulutust, õnnitlust, teadet või kirjutada lihtsat isiklikku kirja, näiteks kellegi tänamiseks või kutset sünnipäevaks, oskab vastata kirjalikult kliendi palvele, kirjutada lihtne teate juhatajale ja töökaaslastele.
Õppe sisu
Allpool toodud teemasid ei pea käsitlema sellises järjekorras, nagu need on esitatud.
1A How are you? (countries and nationalities)
1B Coffee break (Jobs)
1C Personal details (Numbers)
1D Lost property (personal possessions)
Extra practice and Progress Portfolio
2A What’s important? (adjectives)
2B Family
2C Time and money
2D Things in a house
Extra practice and Progress Portfolio
3A Daily routines
3B Free time
3C Special days
3D Early bird? (frequency adverbs)
Extra practice and Progress Portfolio
4A Away from home
4B First date! (Things you like and don’t like)
4C Eating out
4D Breakfast time (food and drink)
Extra practice and Progress Portfolio
5A Three generations (adjectives)
5B Famous films
5C Four weekends (weekend activities)
5D Competitions
Extra practice and Progress Portfolio
6A Google it! (the Internet)
6B Changing technology
6C The news
6D Mario Man (articles a, an and the)
Extra practice and Progress Portfolio
7A Where I live
7B A new home
7C At the shops
7D What to wear
Extra practice and Progress Portfolio
8A The meeting
8B It’s snowing! (Types of transport, travelling)
8C On the phone
8D Life outdoors
Extra practice and Progress Portfolio
9A Holiday South Africa (holiday activities)
9B A trip to Egypt (natural places)
9C A day out
9D Time for a change (verb patterns)
Extra practice and Progress Portfolio
10A Stay fit and healthy
10B What’s she like? (appearance, character)
10C I feel ill (Health problems and treatments)
10D Winter blues (Seasons, weather)
Extra practice and Progress Portfolio
11AHappy New Year! (New year’s resolutions)
11B No more exams! (Studying)
11C Directions (Asking for and giving directions)
11D An invitation
Extra practice and Progress Portfolio
12A It’s a world record (Big and small numbers)
12B Have you ever…? (Present perfect for life experiences)
12C See you soon! (at the airport, saying goodbye)
End of the course review
Õppemeetodid
Kursuse põhirõhk on suhtluskeelel, õpitakse igapäevatöös tarvilikku sõnavara. Uusi oskusi praktiseeritakse õpetajaga tunnis ja oma kolleegidega tööl. Sõnavara õpitakse dialoogide, töösituatsioonide imiteerimise ja reaalse keelekeskkonna kasutamise kaudu. Kursusel arendatakse kõiki vajalikke osaoskusi: loetust arusaamist, kuuldu mõistmist, rääkimist ja kirjutamist ning antakse põhiteadmisi kõnekäitumisest. Lisaks teadmistele saab õppija veel hulga positiivseid emotsioone ja hea enesetunde.
Õppekeskkond
Ruumis on õpetajale kasutamiseks internetiühendusega arvuti ja seinal valge tahvel. Ruumis on CD/DVD-mängija ja kõlarid. Koolitusruumid, õppetehnika ja õppevahendid vastavad töötervishoiu ja tööohutuse nõuetele. Klass on loomulik ja elektrivalgustus. Õpperuum on hubane.
Koolitaja kompetentsus.
Kõik inglise keele kursusi läbi viivad õpetajad omavad kõrgharidus, MA või kraadi, õpetaja kvalifikatsiooni ja täiskasvanutele inglise keele õpetamise kogemust. (Vt. Koolitajate haridus ja kogemus).
Iseseisev töö
Iseseisva ja praktilise töö käigus omandatakse ja kinnistatakse ärisõnavara, loetakse tekste, kirjutatakse aruandeid ja töökirju, loetakse omal valikul Äripäeva ja Financial Times’i artikleid, lahendatakse teste, tehakse koduseid ülesandeid ning kasutatakse ärikeele sõnaraamatuid. Samuti suunatakse õppijaid leidma tööalaseid materjale ja neid õppetundides tutvustama. Iseseisva töö kohta annab õpetaja tagasisidet. Õppija koostab iseseisva töö kohta aruande.
Hindamine, õpingute lõpetamise nõuded ja väljastatavad dokumendid
Inglise keele oskus vastab Euroopa Keelemapi A2-tasemele: suuline vestlus ja kirjalik koolituskeskuse sisene lõputest tõestab A2 õpiväljundite omandamist tööalases keeles. Test hõlmab kirjutamist, kuulamist, lugemist ja rääkimist vastavalt läbitud teemadele.
Kursuse lõpetamisel väljastatakse õppijatele Pleasant English Huvikoolise tunnistus järgmistel tingimustel:
a) osalemine vähemalt 75% õppekavas ettenähtud (kõik moodulid) auditoorse töö tundides;
b) kogu õppekava lõputesti sooritamine vähemalt 60% ulatuses.
Teised õppijad, kes ei saavutanud õppetulemusi või ei osalenud hindamisel, saavad tõendi, mis kinnitab kursusel osalemist ja auditoorse tunnide arvu.
Õppematerjalid (õpetaja valikul)
1 Face2Face Elementary“ Student book (Cambridge UP)
2 Face2Face Elementary Workbook, online, institutional edition
3 Face2Face DVD